En ook hier is het collegejaar begonnen... - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu En ook hier is het collegejaar begonnen... - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu

En ook hier is het collegejaar begonnen...

Blijf op de hoogte en volg Lieke

30 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Nee hoor, ik ben nog niet verdronken! Sterker nog, ik heb weer een gelijkvloerse kamer en het is hier ook eindelijk warmer dan 15 graden. Het enige wat nog verholpen moet worden is het gat in de muur, maar schijnbaar had de loodgieter het verkeerde materiaal en moet daar iemand anders voor gevraagd worden. Stiekem ben ik blij dat dit voor kosten van mijn huisbaas is.

Afgelopen zaterdag ben ik met 9 andere studenten naar de Isle of Wight geweest, om even de toerist uit te hangen en te genieten van het prachtige uitzicht. Het is de hele dag droog geweest en we hebben er met zijn allen van genoten, een heerlijk dagje weg. Een relatief lange reis om bij de west coast te komen, na de 40 minuten boottocht zit je nog lang in een bus die ze ook in de efteling zouden kunnen laten rijden, mits je 1.20 lang bent. Een beugel om je vast te zetten was geen overbodige luxe geweest, maar gelukkig hebben we het allemaal overleefd. Grappig detail is dat de bomen op dit eiland allemaal een vierkante hap uit hun blaadjes hebben waar de dubbeldekkers precies langs en onder passen, maar de eerste keer dat je de takken langs de ramen hoort krassen is wel even schrikken.

Al snel is me duidelijk geworden dat ik vanuit mijn studie niet veel gezelligheid hoef te verwachten, na de soort van verplichte bijeenkomsten van vorige week. Het komt er kort gezegd op neer dat een sociaal leven je studieresultaten belemmert en dat je studiegenoten je concurrenten zijn. Concurrenten? Ja, er valt ook echt wat te 'winnen', ze hebben besloten degene met de hoogste cijfers een promotie-plek te geven volgend jaar. Dit maakt de sfeer tussen mij en mijn studiegenoten niet veel beter, maar ik snap het punt ook niet helemaal... Volgens mij heb je meer nodig dan hoge cijfers om het goed te doen tijdens een promotie en ik weet helemaal niet of ik, als ik wil promoveren, dat hier wil doen. Maar gezien niemand me dat gevraagd heeft, is vanochtend de wedstrijd officieel begonnen. Nee, ik weet nog niet wat voor cijfers ik ga halen. Ik weet nog niet eens de examendata, dus laten we daar eerst eens mee beginnen?

Om toch een sociaal leven op te bouwen, ben ik vorige week op de bunfight geweest. Dit is een soort grote markt waar alle verenigingen zichzelf presenteren en nieuwe leden proberen te werven. Er is hier o.a. een picknickvereniging, een pottenbakvereniging, allerlei geloven + niet gelovenden verenigingen, een chinavereniging, een zwerkbalvereniging (nee er wordt niet gevlogen) een grote varieteit aan sporten en eigenlijk is er voor alles wel een vereniging. Morgenavond heb ik mijn eerste training bij de cheerleaders, woensdag gaan we met zijn allen uit en donderdag weer trainen. Dit blijft niet zo, over twee weken wordt het een training op woensdag en een training op zondag, om op zondag ook het uni-team aan te moedigen als ze een wedstrijd hebben. Daarover later meer!

Tot nu toe heb ik na twee colleges genoeg opdrachten om 2 dagen bezig te zijn, dus ik denk dat ik daar maar weer mee aan de slag ga nu.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 06 Juli 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 7955

Voorgaande reizen:

16 September 2013 - 26 September 2014

Southampton!

Landen bezocht: