OMG you're so tall! - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu OMG you're so tall! - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu

OMG you're so tall!

Blijf op de hoogte en volg Lieke

22 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Ja! Dat hoorde ik heel vaak dit weekend. Fedde was namelijk hier en we hebben het ontzettend gezellig gehad.

Vrijdag kwam hij, gehinderd door mist, twee uur later aan dan de planning was, en heeft hij heerlijk genoten van de UK in de starbucks tot ik klaar was met college. Hierna zijn we samen de stad in geweest en hebben we heerlijk gegeten bij de pizza hut. Dat is schijnbaar heel hip, een fast food restaurant waar je bediend wordt en aardig behandeld wordt. Mijn huisgenoten vonden hem ook meteen al heel cool, want hij had stroopwafels voor het hele jaar meegenomen. Dutch cookies zijn in trek hier :)

Zaterdag is de vaste uitslaapdag in de week, half 10 is echt een luxe tijd. Ontbijten (met cereals, zonder brood..) en daarna even naar de sainsbury om Fedde deze absurde supermarkt te showen. Hij vond het nogal Amerikaans, net als de campus overigens. Winchester, de vroegere hoofdstad, daarentegen was wel heel 'Engels'. Hier ben je binnen 10 minuutjes met de trein en we hebben ons erg vermaakt met rondlopen en rondkijken (en wederom de starbucks). Zaterdagavond op tijd naar bed want voor zondag stond de echte happening op het programma: Londen!

Vanaf de campus kun je een bus naar londen pakken die redelijk goedkoop en, als je geen 2 meter bent, ook nog comfortabel is. Binnen 2 uur word je op het station in Londen gedropt en kan je dagje uit beginnen. Foto hier, foto daar, echte toeristen. Pro-tip: een foto maken met een eekhoorn is geen goed idee. Het zijn geen wilde eekhoorns, ze willen eten en springen tegen je aan als je te lang stil blijft staan. Helaas was Feddes camera nog niet klaar om hier een foto van te maken en wilde ik geen tweede keer op het grasveld gaan staan.

Londen is zo'n grote stad dat we ons al snel vergisten en over gisteren in plaats van vanochtend praatten, we hebben dan ook heel veel gezien en voor engelse begrippen mooi weer gehad. 's Avonds laat de bus terug en doodmoe de laatste 10 minuten naar mijn huis teruggelopen. Gisteren nog een typisch engelse lunch gedaan met 'chicken pie' en een rondje gelopen en het was alweer tijd Fedde terug te brengen naar het vliegveld.

Voor iedereen die nog langs wil komen: ik ben een fantastische reisleider, vraag maar aan Fedde. 'OO dit komt me denk ik wel bekend voor.. Ja we zijn zelfs waar ik hoopte dat we uit zouden komen.'

Verder heb ik nog steeds een groot gat in de muur en een luchtvochtigheid van 80-85% op mijn kamer.. Toch de huisbaas maar weer eens bellen, misschien is ie vergeten dat er een groot gat in mijn muur zit. Zulke wachttijden voor reparaties ben ik natuurlijk ook niet gewend ;)

Groetjes uit Southampton!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 06 Juli 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 7957

Voorgaande reizen:

16 September 2013 - 26 September 2014

Southampton!

Landen bezocht: