Studie, stenen, stunts - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu Studie, stenen, stunts - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu

Studie, stenen, stunts

Blijf op de hoogte en volg Lieke

22 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Een beetje rijmvorm kan geen kwaad nu de Goedheiligman met staf, paard en pieten aangekomen is in Nederland. Hier geen pepernoten en pietjes in de etalage, maar al wel volop in de kerstsferen, bijzonder hartverwarmend, maar wellicht een beetje vroeg.

Afgelopen weekend had ik bezoek van Sytse en Wisse, die een lange autorit gemaakt hebben om hier vrijdagavond doodmoe te arriveren. De eerste avond hebben we voornamelijk doorgebracht op zoek naar items van een meegebrachte boodschappenlijst in een veel te grote supermarkt. Zaterdag zijn we cultureel verantwoord naar Stonehenge gereden, wat verrassend goed ging met behulp van een navigatiesysteem en een sticker 'Links rijden' op het stuur. Stonehenge is op zich heel bijzonder en zeker de moeite waard om te bezoeken, maar verwacht er geen uren rond te lopen. Verwacht ook niet dat de audio guide je serieus neemt. Er wordt je onder andere verteld welke kant je op moet kijken om de stenen te zien (Thanks captain obvious!) en je wordt verzocht de stenen te laten staan (.. je komt niet eens dichtbij genoeg om ze aan te raken). Voor Engelse begrippen hadden we ook nog eens prachtig weer en ik vond het in ieder geval heel gezellig. Mijn eerste 24 uur zonder studeren sinds het begin van dit collegejaar, een aangename pauze.

Zondag nog een rustig rondje door de stad gelopen, waar de kerstmarktjes toevallig geopend werden. Het rustige ging er hierdoor af, maar gelukkig kun je dan altijd nog een rondje haven + stadsmuur doen, waar heel wat minder mensen zijn.

Komend weekend is ook al weer volgepland, met een labjournaal, lezen, opdrachten, essays en een nieuw practicum voorbereiden. Nog 3 weken en het is 'vakantie'. Een paar dagen niets zou al heel fijn zijn. Echt. Helaas horen we iedere mentormeeting opnieuw dat het maar een jaar is en dat we even door moeten bijten. Pauze kan daarna wel!

Volgend weekend ga ik voor het eerst mee op studentencompetitie in Bath. Vroeg uit bed en een lange reis, maar ontzettend gezellig en veel zin in. Hopelijk blijf ik dit keer óp de trampoline, want dat landt toch een stuk zachter (en geeft denk ik ook hogere scores?).

Maar goed Nederland, nog drie weekjes wachten en ik kom Enschede weer onveilig maken.. :D Be prepared. Always!