Halverwege! Wat doe ik hier eigenlijk? - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu Halverwege! Wat doe ik hier eigenlijk? - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu

Halverwege! Wat doe ik hier eigenlijk?

Blijf op de hoogte en volg Lieke

09 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Een vreemde realisatie toen ik afgelopen maandag mijn rooster bekeek. Ik ben halverwege mijn master en het lijkt alsof ik hier nog maar net ben! Aan de andere kant ben ik ook zo gewend aan het leven hier, dat je ook zou kunnen zeggen dat het voelt alsof ik hier altijd al ben.

Wat doe ik hier eigenlijk? Ik krijg regelmatig de vraag wat nou eigenlijk de verschillen zijn tussen de UT en de uni hier, of wat ik eigenlijk precies leer hier. Nu ik halverwege ben zou ik daar toch een aardig beeld van moeten hebben! Mijn meeste vakken hier zijn in de richting van lasers, in de richting van fibers, of in de richting van metamaterialen en eigenlijk is er een hele grote overlap tussen deze drie gebieden. Voor deze vakken moeten we iedere week drie opdrachten sets maken en inleveren, wat stiekem behoorlijk veel tijd kost. Als je nu denkt, nou, dat is voor die docenten ook een hoop werk, al dat nakijken... Dat valt wel mee. We zijn tegenwoordig nog maar met z'n drieen in de colleges. Veel persoonlijke aandacht dus :P

Wat ga ik nu eigenlijk nog meer doen? Nou ja, deze vakken afronden in mei en gelukkig geen herkansingen, want van de vorige tentamenperiode heb ik alles gehaald. Ik hoop mijn eindopdracht deze zomer bij een van de groepen gespecialiseerd in metamaterialen te doen, maar hierover kan ik eind maart hopelijk meer vertellen.

In de categorie andere nieuwtjes ga ik eind maart ook verhuizen. Het overschot aan koud water en het tekort aan warm water in mijn kamer, in combinatie met schimmel en een huisbaas die er niets aan doet, hebben er samen voor gezorgd dat mijn kamer onbewoonbaar verklaard is. Gelukkig heb ik al een mooie nieuwe woning gevonden, mocht je het adres willen stuur me dan even een berichtje ;). Ook op loopafstand van de universiteit, een mooi schoon huis met functionerende keuken (ja echt alles, zelfs een vaatwasser!), een kat en een eigen badkamertje. I couldn't be happier! Kamerzoeken was wel even stressvol, zeker gezien de termijn die ik kreeg (4 weken om te verhuizen) en dan ook nog landladies die een man blijken te zijn. Heel argwanend ben ik het volgende bezoek niet alleen gegaan, maar dit bleek een perfect huis te zijn.

Voor nu geniet ik nog van het hebben van een grote woonkamer en komt zometeen een groot deel van de trampoline club hier verzamelen voor we uitgaan vanavond. Op zondag? Ja, we hebben wat te vieren. vVanochtend hebben we Portsmouth verslagen in the jaarlijkse varsity. Niet alleen onze club heeft gewonnen, uiteindelijk heeft Southampton de beker weer terug. Schijnbaar heeft Portsmouth vorig jaar voor het eerst gewonnen, dus iedereen was erg fanatiek. Individueel gezien was ik derde in mijn categorie, dus dat was voor mij ook een hele prestatie!