En toen was ik ineens ver over de helft... - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu En toen was ik ineens ver over de helft... - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu

En toen was ik ineens ver over de helft...

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

20 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Omdat het voor mezelf het makkelijkste is denk ik dat ik dit verslag maar chronologisch aan ga pakken. De vorige keer dat ik schreef is ontzettend lang geleden en uiteraard heb ik niet stil gezeten.

Begin april ben ik op trampoline-tour geweest naar Belfast. Omdat ik kort ervoor mijn schouder nog ontwricht had, heb ik het competitie deel overgeslagen en vooral de anderen aangemoedigd. Van de vier dagen hebben we er drie in de sporthal doorgebracht (onderbroken door korte wandelingen naar KFC, subway en de macdonalds) en er was gelukkig ook nog een dag tijd om wat sightseeing te doen in Belfast City. Een erg leuke stad en zeker een aanrader voor een citytrip, veel mooie gebouwen en de meest hilarische souvenirwinkeltjes. Een ervan verkocht alle artikelen voor minder dan 5 pond en adverteerde dat je een gratis cd met Ierse volksmuziek kreeg bij besteding van 150 pond. Ze draaiden de cd ook in de winkel en ik kan je geruststellen, je volgende verjaardagscadeau is geen groene muts/dansende kabouter/Belfast-city tshirt. We hebben er lang rondgekeken maar volgens mij heeft niemand uiteindelijk iets gekocht,toch te weinig ruimte in de handbagage.

Teruggekomen uit Belfast was het tijd om mijn nieuwe kamer te betrekken en weer verder te gaan met studeren (al noemen ze het vakantie, er moest genoeg gebeuren). De eerste tweeenhalve week heb ik vooral gewerkt aan alle opdrachten die ik moest maken, de laatste week stond volgeroosterd met bedrijfsbezoeken hier in de omgeving. Ik vond de bedrijfsbezoeken erg interessant, had me er nooit mee bezig gehouden dat het maken van lasers handwerk is en aan een soort lopende band gedaan wordt. Bij deze bezoeken hoorde een meer bedrijfskundige opdracht, wat na alle puur natuurkundige opdrachten een aangename afwisseling was.

In deze bedrijvenbezoek-week begon ik me, zoals sommige van jullie toen ook al wel wisten, nogal benauwd en ziek te voelen. Uiteindelijk blijkt het allemaal mee te vallen en heb ik 'gewoon' astma, maar daar is eerst wel een ambulance rit en meerdere ziekenhuisbezoeken aan vooraf gegaan. Het gaat nu gelukkig weer een stuk beter en ik hoop voorlopig even niet terug naar het ziekenhuis te hoeven. Toch draag ik vanaf nu altijd matchende sokken, gewoon voor het geval dat. (Tip van m'n moeder waar ik beter naar had moeten luisteren :P)

In de categorie goed nieuws heb ik gelukkig ook nog wat te melden; waarschijnlijk mag ik volgend jaar beginnen aan mijn PhD in Southampton! Het enige wat nog geregeld moet worden is een project binnen mijn interessegebied, dus daarover komt hopelijk binnenkort nog een update. Vanaf juni kan ik in ieder geval starten met mijn afstudeerproject; het produceren van fibers met een table-top machine.

Als laatste wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties afgelopen zaterdag. Het was hier voor de verandering ook eens echt mooi weer en ik heb, ondanks het leren voor mijn tentamen van gisteren, een gezellige verjaardag gehad.

Heel veel liefs,

Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 06 Juli 2013
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 7965

Voorgaande reizen:

16 September 2013 - 26 September 2014

Southampton!

Landen bezocht: