Verhuizen! - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu Verhuizen! - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu

Verhuizen!

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

30 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

In mijn vorige verslag schreef ik hoe ik verhuisd was naar mijn nieuwe kamer en geloof het of niet, morgen verhuis ik alweer. Dit keer met een jaarcontract, dus voorlopig zal ik wel op hetzelfde adres blijven... Hoop ik. Mijn nieuwe kamer is ietsje verder van de uni af, maar wel in een echt studentenhuis en ik heb er dan ook heel veel zin in! Voor de reis naar de universiteit heb ik al een oplossing, ik heb eindelijk weer een fiets. Fietsen is geweldig, totdat je de heuvel opmoet, maar het is wel stukken makkelijker om ergens te komen en ik heb heel eerlijk gezegd gewoon een hekel aan wandelen. Wie gaat er nu iedere dag een half uur wandelen naar de universiteit?

Het feit dat ik een jaar contract voor mijn nieuwe kamer heb suggereert al wel een beetje dat ik van plan ben hier langer te blijven dan tot september. Ik heb mijn PhD positie bevestigd gekregen en kan nog 3.5 jaar verder studeren (want in Engeland ben je een student als PhD) in mijn eerste keus vakgroep. Tijdens mijn PhD zal ik me voornamelijk bezig houden met het ontwerpen en fabriceren van nieuwe soorten fibers, maar voor het zo ver is ga ik eerst mijn master project afronden.

Het klinkt nu alsof ik niets anders meer doe dan studeren, maar dat is niet helemaal waar. Vorig weekend ben ik naar Winchester geweest en heb daar een oud kasteel bezocht, het was ook mooi weer vorige week, dus een geslaagd dagje uit. Ook heb ik (beter laat dan nooit) mijn verjaardag nog gevierd in een echte rollerdisco. Dat is natuurlijk al heel bijzonder, maar nog veel bijzonderder was dat we niet eens naar de EHBO hoefden naderhand. Ook zijn mijn ouders en zusje op bezoek geweest om te genieten van het mooie Engelse weer, zij hadden alleen een iets slechter weekend uitgekozen. Ik weet niet zeker of ze met een vollere auto gingen of kwamen, op de heenreis hadden ze veel Nederlandse spullen mee (hagelslag en stroopwafels :D), maar op de terugweg hadden ze o.a. lapjes, lemon cake, kleding en verschillende smaken mayonaise extra. In ieder geval mochten ze beide keren met de boot mee als een auto i.p.v. vrachtvervoer, dus het is allemaal goed verlopen.

Ook staat er nog genoeg op de planning, over 2.5 week komt Bob langs en gaan we onder andere naar de Lion King (AWEEEEEEEEEEEEEEEEEEE) en een dagje naar Londen met James als echte Engelse gids, die niet zeker wist of er iets te zien was bij Buckingham Palace, niet van de cinnamon shop gehoord heeft en ook niet van de m&m store. Geen zorgen Bob, m'n telefoon heeft ook nog gps..

Hopelijk ontdek ik morgen geen lekkage binnen 4 uur na aankomst in mijn nieuwe kamer, ik zit wel weer naast de badkamer... Ik houd jullie op de hoogte!

xx Lieke



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 06 Juli 2013
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 7961

Voorgaande reizen:

16 September 2013 - 26 September 2014

Southampton!

Landen bezocht: