2 collegeweken zitten er op! - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu 2 collegeweken zitten er op! - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu

2 collegeweken zitten er op!

Blijf op de hoogte en volg Lieke

11 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

1/6 van de eerste periode is al weer voorbij gevlogen. Het eerste examen heb ik met 70% afgerond (dat is een A, en ik ben dan ook erg tevreden) en begin ik te wennen aan de gebouwen op de campus. Soms nog even de plattegrond nodig, maar gelukkig zie ik daar meer mensen mee lopen. Voor het gemak hebben de gebouwen zowel namen als nummers, voor die namen zijn afkortingen en de nummers zijn aangegeven op de campusplattegrond. Je zou hoopvol verwachten dat gebouw 45 naast 46 zit, maar het tegendeel is waar.

De lessen hier zijn kort, maar 45 minuten per lecture. Dit is even wennen, maar de informatiedichtheid is in ieder geval redelijk hoog. Wel is er een merkbaar verschil tussen de verschillende opleidingen van mijn studiegenoten. Een van de studenten heeft nog nooit een computer gebruikt om iets te plotten of berekenen, en maakt histogrammen met de hand. Dit verbaasde iedereen nogal, maar de rest gebruikt excel, wat mij dan ook weer ontzettend verbaasde. Het niveau waarop we Engels praten is (helaas) ook nogal verschillend, tijdens de tutor meeting werd dan ook besproken dat de rest allemaal nog een aanvullende cursus Engels moet volgen. Hier werd wat tegen geprotesteerd, omdat ze dan minder tijd hadden om te studeren, maar blijjkbaar is het verplicht vanuit de uni. Ik hoop oprecht dat het wat helpt, want dan kunnen we tenminste praten over... iets.

Verder heb ik een andere sportvereniging moeten zoeken, nadat bleek dat mijn studie als enige college heeft op woensdagmiddag en ik dus de training altijd zou moeten missen. Best een zielig idee, alleen wij zitten met zijn vijven te werken op woensdagmiddag in het lab. Maar goed. Nu heb ik al 3 trainingen gedaan bij de trampoline verenigingen en ik ben al bijna in staat zelfstandig een salto te maken en heb ook meegedaan aan de wekelijkse social op woensdag. Ik heb serieus een three-legged-pubcrawl gedaan, wat inhoudt dat je ene been aan een ander lid vast zit, waarmee je samen de hele stad doorloopt... Southampton is best groot, ik heb er spierpijn van in mijn linkerenkel..

Komend weekend ga ik mijn kamer weer eens opruimen en wat opdrachten maken en volgend weekend komt Fedde! Daar komt vast ook een verslag van, want we gaan onder andere naar Londen! Heel veel zin in, en een weekend ontspannen is ook wel weer nodig. Komende dinsdag weer tentamen, dus het uitrusten heb ik tegen die tijd wel verdiend.

Liefs uit Engeland :)


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 06 Juli 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 8002

Voorgaande reizen:

16 September 2013 - 26 September 2014

Southampton!

Landen bezocht: