Hoe ik een eigen zwembad kreeg - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu Hoe ik een eigen zwembad kreeg - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu

Hoe ik een eigen zwembad kreeg

Blijf op de hoogte en volg Lieke

22 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Vanuit een bepaald oogpunt zou je me verwend kunnen noemen toen ik afgelopen woensdag verontwaardigd mijn huisbaas belde dat ik niet op de hoogte was van het recentelijk aangelegde privezwembad in mijn kamer, met de vraag of hij meteen iemand kon regelen om deze overbodige luxe uit mijn kamer te verwijderen. Ik weet niet wat het aanleggen hiervan gekost heeft, maar ik vermoed dat het verwijderen een stuk duurder gaat worden. Gisteren is hier een loodgieter geweest die een belachelijk bedrag vroeg om te constateren dat het nat was en dat hij het niet in een half uurtje op kon lossen. Ik had hem dit graag via de telefoon verteld, gezien ieder weldenkend mens dit had kunnen inschatten.

Er is ongeveer 1 vierkante meter hout gewoon weggerot (let op! niet op staan!) en waar de leiding door de muur loopt kun je ook natte plekken achter het behang voelen, dus dat wordt hakken in de muur. Gelukkig was de muur toch al lelijk en krijg ik nu ook nog de kosten van het schilderen vergoed :)!

Al met al zijn de eerste dagen voorbij gevlogen. Ik heb nu de basisdingen ongeveer in huis en de eerste introductie evenementen zijn ook weer achter de rug. De eerste faculteitsbijeenkomst was bijzonder, minder studentikoos dan ik verwacht had en ik kwam er al heel snel achter dat de gemiddelde leeftijd hier wat hoger ligt. Regelmatig word ik aangezien als eerstejaars-bachelorstudent en dus ook naar de verkeerde locatie gestuurd, gelukkig heb ik zelf een plattegrond van de campus en was ik alsnog instaat het gebouw te vinden waar ik mijn buspas op moest halen.

Geweldig openbaar vervoer hier, de bus komt iedere tien minuten, je checkt in met je 'key', gaat zitten, checkt je e-mail (wifi on board!) en loopt de bus weer uit als je er bent. (Vergeet ik uit te checken? Nee! Dat hoeft namelijk niet, zo fantastisch!) Hoewel de supermarkt wel op loopafstand is, pak ik toch de bus op de terugweg. Heuvel op met zware tassen is me te veel van het goede.

Ondertussen 3 verschillende supermarkten bezocht. De eerste is op loopafstand dichtbij, heeft praktisch alles en heeft een speciale kortingsbonnenspaarkaart. Iedere keer dat je boodschappen doet krijg je een coupon die je de keer daarop kunt gebruiken, wat varieert van korting, extra punten (waarvan ik nog niet weet wat ik er mee kan) of gratis producten. De tweede supermarkt is een halte verder, erg goedkoop, maar iets beperkter in zijn keuze. Wel ook een speciale kortingskaart (nog even en ik ben op TLC bij extreme couponing!) en gratis thuisbezorgd vanaf 25 pond. Dit zou handig zijn voor de flessen water die ik koop qua gewicht, maar 25 pond aan flessen water is misschien wat overdreven om in te slaan, zeker gezien ik aan water geen gebrek heb momenteel, de loodgieter komt woensdag pas terug. De derde supermarkt is een soort walmarkt achtige winkel, en ik wist niet wat me overkwam. De '24 hours' bordjes waren al een grote culuurshock, het feit dat deze winkel alles (ECHT alles!) verkocht maakte het compleet. Een greep uit het assortiment: wasmachines, groenten, kleding, meubels, lampen, vlees, brood, doucheartikelen (varierend van zeep tot douchekoppen) en ga zo maar door. Om nog maar niet te spreken van de mensen die betaald krijgen om met een bordje rond te lopen zodat je weet welke kassa de kortste rij heeft...

Al met al gaat het hier zijn gangetje, ik zal blij zijn als mijn kamer droog en warm is, maar ik heb het in ieder geval ontzettend naar mijn zin hier :)!













  • 22 September 2013 - 19:50

    Jeannette:

    Hoi Lieke,

    Wat schrijf jij gezellig! Humor!!

    Zie uit naar je volgende verslag.

    Groetjes, Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 06 Juli 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 8004

Voorgaande reizen:

16 September 2013 - 26 September 2014

Southampton!

Landen bezocht: