Welkom in Southampton :) - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu Welkom in Southampton :) - Reisverslag uit Southampton, Verenigd Koninkrijk van Lieke Putten - WaarBenJij.nu

Welkom in Southampton :)

Blijf op de hoogte en volg Lieke

17 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Southampton

Na een gezellig feestje zondag, heb ik gisteren de laatste dingen ingepakt. Vooral alle gezellige kaarten van zondag zijn de koffer nog ingegaan en de officiele papieren natuurlijk.

Vanochtend was het dan eindelijk zover! Koffers in de auto, auto naar schiphol, alles uitladen, inchecken hier, bagage afleveren daar, in de wachtrij bij de wc, op zoek naar de gate.. Pro tip voor iedereen die ook nog gaat vliegen: als je al de hele ochtend denkt: wat voel ik toch in mn schoen? Kijk dan even voor de douane. Ik denk niet dat ze allemaal kunnen lachen als je er een haarspeld uit tovert.

Helaas waren er weinig andere studenten in het vliegtuig, er is hier schijnbaar een of andere botenbeurs waardoor er vooral zakenlui waren. Desalniettemin had ik een erg gezellige buurman en was de vlucht zo voorbij. Het voordeel aan Southampton is dat ik heel snel van het vliegveld bij mijn eigen huis was, waar ik warm welkom geheten werd door de aanwezige huisgenoten. Ze stonden klaar met thee, hielpen met sjouwen van de koffers en hadden zelfs in het Nederlands een welkomstekst geschreven.

Maar er was ook nog genoeg te doen, dus ben ik maar meteen met de bus naar de ikea gegaan. Dat idee hebben meer studenten gehad, want heel veel dingen waren op. Je kunt het je haast niet voorstellen, maar de mevrouw in de winkel keek ook een beetje beteuterd toen ze me vertelde dat er het afgelopen weekend meer dan 1500 hoofdkussen verkocht waren. Uiteindelijk toch nog wat gevonden, leuk dekbed uitgezocht en met een volle (zware) tas weer terug de bus in. Typisch Engels weer helaas, maar alles zat goed verpakt in plastic.

Toen snel naar de supermarkt voor avondeten en nu lichtelijk uitgeput achter mijn nieuwe bureautje iedereen aan het updaten van mijn aankomst. Ik ben er, laat het collegejaar maar beginnen :)





  • 18 September 2013 - 11:29

    Monique:

    Klinkt gezellig Lieke!

    Veel plezier en succes daar!

  • 19 September 2013 - 23:58

    Jolanda:

    Hoi Lieke,

    goed te lezen dat je veilig in Southhampton bent aangekomen.
    Ik heb de foto's van je kamer nog eens bekeken, ziet er echt gezellig Engels uit.
    Heel veel succes met je studie, maar dat zal wel gaan lukken.

    Groetjes
    Jolanda

  • 22 September 2013 - 12:23

    Jeannette:

    Hoi Lieke,

    Fijn dat je reis goed is verlopen.

    Je hebt inmiddels de eerste tegenslag al moeten incasseren. Hoop dat het snel opgelost wordt en dat je met veel plezier in je kamer kunt wonen.

    Veel succes met je studie en geniet van je verblijf daar!

    Groetjes, Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 06 Juli 2013
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 8008

Voorgaande reizen:

16 September 2013 - 26 September 2014

Southampton!

Landen bezocht: